Tijdens onze zomer vakantie waren we "op de koffie geweest" bij zanger Heino in de Eifel. Hij treedt regelmatig in het outlet centrum van Bad Munstereifel op, maar gaf eind november en begin december ook een aantal optredens in de zaal van zijn Kurhaus... Hier wilden wij graag naar toe. Met de camper...

Vrijdag 1 december vertrokken wij met camper ....nadat we eerst vet ramen moesten krabben...moeilijker bij een camper vanwege de hoogte en er zat een gemeen laagje op. Nog even langs de supermarkt voor verse boodschappen en natuurlijk nog even tanken. Zo reden we tot aan Arnhem in pot dichte mist! Niks aan,want :heel weinig te zien. Vanaf Nijmegen werd het beter. Na lekkere cappuchino bij La Place Apeldoorn, en lunchen in de camper ergens in de buurt van Venlo, kwamen we s middags om 15.00 uur aan op de camperplek in Schleiden-Gemünd, waar we gereserveerd hadden. We kregen plaats nr. 21, recht tegenover het luxe verwarmde  sanitair gebouw. Er stonden 3 campers toen we aankwamen, s avonds kwamen er nog een paar bij. Ons geinstalleerd, stroom aangesloten en de kachel aan...duurde maar even...het was gelijk lekker warm.

Om 17.00 uur kwam Karin (beheerster) in het kantoortje en nadat we hadden betaald voor 3 nachten , kerstkaart hadden afgegeven en de kerstboom hadden bewonderd, gingen we eten maken.

s Avonds hebben we de hele avond Monopoly gespeeld...super gezellig!

Camperplaats:

Pfarrer-Kneipp-Strasse 3, 53937 Schleiden-Gemünd, Duitsland |

GPS:

N 50.57833,  E 6.49139

Zaterdag morgen ...lekker wat uitgeslapen...er lag her en der wat sneeuw..niet veel. We zijn vanaf de camperplek via het bospad langs het zwembad naar het kuuroord gelopen,wat ca. 300m. was.Daar wat rond gekeken,we wilden in t restaurant koffie drinken,maar dat was nog gesloten. Toen verder gelopen en in het dorp wat rond gekeken. Bij de Konditorei-bakker lekkere cappuchinos gedronken en Peter had er een lekker stuk taart bij. Verse croissants meegenomen voor de lunch.

S Middags lekker binnen gebleven,lekker gelezen, spelletjes op laptop gespeeld en natuurlijk Monopoly. S Avonds gekookt en daarna dvds gekeken. Wat zijn we blij met de goede kachel! Heerlijk hoor...hete lucht stroomt op 5 plekken de camper in, incl. toiletruimte. Ook snachts hebben we hem aan. Wel eerst voor het slapen een volle gasfles aangekoppeld....t zal je toch gebeuren.... 's nachts wil je er in -4° C. echt niet uit!

De volgende morgen lekker lang blijven liggen. Jeetje....meer sneeuw!! Gatsie...Lijkt mooi,maar ja...wij moeten vandaag naar Bad Münstereifel,dus dat betekent 27 km. rijden. En dan vanavond terug ,want we overnachten hier weer op deze camperplek.

Het viel mee, in de dorpen waren de wegen schoon,maar daarbuiten....niet echt. We hadden al gehoord,dat er net buiten het dorp, 7 vrachtwagens halverwege de berg stonden...zij konden er niet tegenop komen.

Nou,nadat we smiddags eerst Peter zn broertje en vriendin en hun vrienden hadden ontmoet, en samen met hun in Heino's cafe (in zn Kurhaus) koffie met taart hebben gehad, gingen zij terug naar het stadje beneden, naar de kerstmarkt. Wij gingen naar de parking tegenover het Kurhaus,naar de camper,waar Peter even ging liggen. Toen we ons hadden omgekleed, tegen uur of 16.15 uur, gingen we terug naar het Kurhaus,waar de anderen ook kwamen.

We konden alvast naar binnen,de zaal ging om 17.00 open,waar we gereserveerde plaatsen hadden. Eerst nog even bij de fanclub langs...Kerst cd van Heino gekocht. We kregen prima plaatsen, en hadden gezellige buren.Tussen de 4 gangen door trad Heino op. Super leuk! Tevens een liedje gezongen door zijn zoon Uwe, en ook kleinzoon (dat was mooi!!) Sebastian.Kerstliedjes, Schlagers en wat meer rocky...zelfs polonaise kwam voorbij.

Tegen 22.45 was het afgelopen.Iedereen ging ook weg,wij hebben nog even gewacht,en zijn ook terug gegaan naar de camper. Wij moesten nog terug naar de camperplek, dat was een half uurtje rijden. Het regende inmiddels en de wegen waren een stuk schoner dan vanmorgen. Heerlijk geslapen.

De volgende morgen waren we optijd wakker. Lekker ontbijt gehad en daarna startklaar gemaakt voor vertrek. Na 2 omleidingen,en een ernstig ongeluk, kwamen we na een uurtje !! op de snelweg. Dus...rustig aan gereden. Het was niet zo heel druk,op maandagmorgen. Onderweg bij Venray hebben we koffie gedronken en bij Apeldoorn hebben we gegeten. We waren tegen 14.00 uur thuis. We hebben een leuk weekend gehad met geweldig optreden en diner!We komen zeker in de zomer nog eens terug, voor uitgebreider bezoek aan Bad Münstereifel ,maar zeker ook weer in Schleiden-Gemünd!