Frankrijk

Zuid-Frankrijk, september '06

Met fris weer thuis vertrokken,maar dat gaf niet,we gingen immers naar Zuid-Frankrijk...

Na een leuke rit door Belgie,en het noorden van Frankrijk waren we in de middag op camping Navarre, in Langres.

Een leuke camping,eenvoudig,maar prachtig gelegen bovenop de stadswallen.

Langres N 47.86016 E 5.329843 ca. 11 euro per nacht

De volgende dag over de snelweg via Dyon,Lyon,Montelimar en Arles naar Saintes Maries de la Mer gereden.Het reed lekker vlot,het weer was ook wat warmer hier...lekker. We zijn gelijk op de eerste de beste CP gaan staan,die we zagen.In het dorp,op loopafstand van supermarktje,lekker handig voor de verse broodjes! Hier toch een paar dagen blijven staan,want men sprak hier over het slechte weer riching Spanje....(net waar wij heen wilden)

Dus.. wat gefietst de volgende dag,lekker boekje gelezen ook,wat rond gezworven bij de camper,prima vermaakt.Zo zagen we ook tijdens fietstocht,dat er nog een CP is,aan de andere kant van het dorp,aan het strand. Dat is een kleine plek,maar je mag blijkbaar ook verder op het strand staan,want daar stonden er wel 50! Mooie plek,dus wij zeiden tegen elkaar...als we hier weer komen, gaan we hier ook staan!  N 43.456638 E. 4.445224

Onze CP lag direkt bij binnenkomst in het dorp,na de rotonde aan de linkerkant.

Saintes Maries de la Mer N 43.455329 E. 4.427473 loosput vuilwater,loosput chem.toilet,waterpunt en stroom. 6 euro per nacht.

Na een paar dagen toch maar verder gereden naar Coulioure...Wat we onderweg zagen was vooral veel natte landerijen en riviertjes gevuld met water!Het waaide ook nogal! Maar goed, niet snel uit het veld geslagen gingen wij dus naar Coulioure.Wat een drukte in dit dorpje,natuurlijk was er markt,waar we zowat dwars doorheen moesten rijden...pff...in elk geval,wij kwamen uit bij een stations parking. Er stonden meer campers.Wij de loopschoenen aan,en lopend het dorpje in,richting strand. Het was al begonnen te regenen,maar ach,in het dorp verneem je dat niet. Ergens lekker koffie gedronken, wat door de straatjes gezworven ,en toen terug naar de camper. Wat eten gemaakt.He,gezellig zo.Regen kletterde inmiddels tegen de ramen aan. Maar we zagen dat 1 voor 1 alle campers weggingen. Na het eten,wij kijken op de borden...Ja hoor....toegestaan om te parkeren,tot 20.00 uur. Wij ook het spul oppakken.

Coulioure Parking bij station N 42.526984 E 3.078649

Rij maar ergens heen, kijken wat we tegenkomen. Nou dat werd dus de parking van een begraafplaats.Helemaal bovenop een berg.Prachtig aangelegd en mooi uitzicht,dat wel..... Hier hebben we ,ondanks het slechte weer geslapen als roosjes in gezelschap van nog zeker 10 campers.

Coulioure  Parking begraafplaats N42.523312 E 3.066966

De volgende ochtend toch maar besloten eerst ergens anders te gaan kijken en zien of het beter weer wordt...

Dus reden we richting Trebes,ook weer door een mooie omgeving.We hadden ooit iets gehoord over de sluizen bij Trebes,en ik dacht,das best leuk om te zien. Dus,we kwamen aan in Trebes,wat een aardig dorpje is, en zagen dat aan de andere kant van het Canal du Midi wat campers stonden. Wij omkeren en ook daar naartoe. Het was een soort verharde weg,met bomen omzoomd,langs het Canal. Leuke plek! Wij stonden vrij,maar zagen later dat als we vooraan hadden gaan staan,we ook stroom hadden kunnen gebruiken.Maar dat was niet nodig. We hebben even richting de sluisjes gelopen, waar het een drukte van belang was. Er waren 3 sluizen achter elkaar,dus dat is mooi om te zien. En dat vinden meer mensen,blijkbaar.Genoeg bekijks!Peter heeft een Engelsman geholpen met touwen vastmaken,dus die man bedankte Peter en riep hem,zo van...Kom even een stukje meevaren,als je wilt...  Ha, leuk,dus wij saampies bij de man op de boot, we voeren langs onze camper en aan de andere kant van het dorp zijn we weer afgestapt en terug gelopen.

Trebes  CP N 43.209457 E 2.445836 Gratis overnachten .Elektra als je gunstig vooraan staat.

Dit was onverwacht een leuke ervaring. Prima geslapen en de volgende dag richting het strand van Agde of Sete.Het was weer lekker warm weer geworden dus,het strand was aanlokkelijk!

We kwamen terecht aan de weg van Agde naar Sete. Brede weg,met parkeer strook langs hele lengte. Kon je mooi met de camper staan,overdag tenminste.We sloten maar aan in de rij, en installeerden ons met stoelen op het strand. Zalig hoor!Hier hebben we de hele dag vertoefd,was een leuke dag!

Weg van Agde naar Sete N  43.342658 E 3.577366

Aan het einde van de middag zijn we naar een France Passion-boer gegaan bij Meze. We werden verwelkomt door het bloemenbordje met de pijl die ons naar het terrein voor FP wees. Fantastisch mooi! We hebben ons aangemeld en kennis gemaakt met de vrouw des huizes. Ze zei ons vooral gebruik te maken van de douches en toilet! Daar was een speciaal gebouwtje voor neergezet,keurig! Incl. water punt! Fantastisch.'s Avonds nog paar flessen wijn gekocht,ook weer bij die vrouw en ze vroeg hoe we het vonden,nou positief dus. Jammer dat je maar 1 nacht mag staan,maar dat vond ze geen probleem zei ze,je mag gerust morgeavond weer komen. Ha, das leuk. Dat hebben we dus ook gedaan,want de volgende dag hebben we nog een dag aan het strand door gebracht en s avonds weer op het wijngoed geslapen. Ivm FP lidmaatschap.... geen coordinaten.

Daarna toch maar naar ons eigenlijke doel gegaan: Gruissan.

We hebben een week daar op de CP (Aire de 4 Vents )gestaan,wat zeer goed is bevallen! We hadden een leuke plek met de achterkant tegen het water aan. Er was een winkeltje vlakbij, waar we boodschappen haalden, en smorgens vers brood. Ook fietsen we richting het dorp en zo steeds langs de boulevard,met winkeltjes en terrasjes. Peter heeft hier nog geinvesteerd in een vishengel ,waar hij uren zoet mee was,maar wat helaas niets opleverde.

We hebben ons hier prima vermaakt!

Gruissan CP Aire de 4 Vents N 43.104054 E 3.099579 .6 euro per nacht incl. stroom,water,lozen vuilwater ,en chem. toilet,tevens wc's en douches.

Na hier een week te hebben gestaan,zijn we terug gereden richting huis. Allemaal via de snelweg. In Dyon nog een keer overnacht op de camping du Lac, in Dijon. En nog een keer de lekkere Merguez worstjes gegeten bij het restaurantje/terrasje.

Dijon N 47.321269 E 5.011373  17 euro per nacht, gewoon op de camping, incl. alle voorzieningen. Buiten de camping is Sani station.

De volgende dag bij het sani station water en wc geleegd. En verder via Belgie weer naar het noorden van ons land gereden.

Heerlijk was dit, een extra vakantie ,eind september!

Misschien heeft u een vraag ,of wilt u een opmerking maken...dat kan hier: