Aangezien er geweldig mooi weer werd voorspeld,besloten we een weekje naar Belgie te gaan. We kozen voor de Oost-kantons en Ardennen. Camper ingepakt en op donderdag vertrokken.Lekker weer,onderweg paar keer gestopt om te eten natuurlijk en voor koffie. Smiddags kwamen we in Waimes aan.Leuke camperplek die we voor ons alleen hadden.

Heerlijk geslapen!

Camperplaats La Faitafondue(bij fondue restaurant), Rue de Merkem 4, Waimes. stroom,water,loosput,vuilnisbak.Prima plaats! Zelfs met loungebanken en jeu de boule baan!

De volgende morgen werden we wakker met een beetje regen. Geeft niets, wij wilden graag naar het " 44 Historical Centre-Museum" dat 400 meter van de cp lag. Toch maar met de camper erheen.

Heel erg leuk en interessant museum over de Slag bij de Ardennen in WOII.Geweldig mooi gedaan,je volgt pijlen op de vloer,loopt langs diverse vitrines en via een audio systeem hoor je in het Nederlands de gids. Onderweg nog een leuke verrassing in de vorm van donkere kamer waar je je in een bombardement bevind...pfff...Schrikken! Aan het eind in de cinema een mooie film met verhalen van de echte amerikaanse soldaten die hier hebben gevochten.Zeer indrukwekkend!

Na een morgen in het museum hadden we wel zin in koffie! Eerst een leuk souvenirtje gekocht in de vorm van een Airborn-koelkastmagneet. In de brasserie lekkere cappuchino gehad en een tapasplankje. Heerlijke lunch dus!

Toen we buiten bij de camper kwamen,scheen de zon alweer, dus...even met de hond gelopen en toen besloten we naar Coo te rijden...Es kijken hoe het daar is.

Via een prachtige route naar Malmedy, Stavelot ,en Trois Ponts naar Coo gereden.Heel makkelijk parkeren,zelfs op vrijdagmiddag...

Nadat we de waterval hadden bekeken, en er wat hadden rondgewandeld,op een zonnig terras neergestreken voor koffie. Nog even stukje verder het dorpje ingelopen,maar dat vonden we niet zo bijzonder. Dus..terug naar de camper. Besloten dat we naar Arimont/Malmedy zouden gaan,voor 2 overnachtingen op een camperplek op ecamping  La Familial.

Dat bleek een goede keus. Hele eenvoudige camping met 5 camperplekken op grind met stuk gras ernaast. Wij stonden op de eerste plek.Vlak bij het verwarmde sanitair gebouw,receptie,winkel,frituur en restaurantje.

de volgende dag er ook lekker opuit. We hadden het plan opgevat om wat te gaan wandelen bij Signal de Botrange, op de Hoge Venen. Dus togen we die kant op. S Morgens vroeg was het nevelig,maar dat trok snel weg!

Superleuk dit uitje!! De Hoge Venen is een populaire plaats,zowel voor wandelaars, als in de winter voor langlaufers, omdat het het hoogste punt van Belgie betreft. Grote parking,waar je ook met de camper mag en kunt overnachten. Toen wij er smorgens om 10.00 uur aan kwamen konden we de camper nog wel parkeren,achteraan tegen de bosrand. Lijkt ons in de winter ook wel leuk!!

Camping Familial in Malmedy/Arimont. 19, Rue de Bruyeres.  N 50.42030 E 6.07093  wij gebruikten de ACSI card.

Vanuit de oostkantons, wilden we ook nog in de Ardennen gaan kijken.We vertrokken voor prachtige rit ,naar Rochefort,waar we ook weer 2 nachten op een camping wilden gaan staan. ( Maar eerst naar Martelange, tanken,en goedkoop sigaretten en drank halen.)

Leuke camping met aparte camperplek,maar wij kozen voor de camping. Heerlijk in de zon gezeten,het was weer warm! Na een prima nacht, gingen we de volgende morgen naar Han.

Eerst gekeken of er ook een Aldi of Lidl in het stadje was. Ja dus... Eerst daar even boodschappen gedaan.

Links Rochefort-by-night.... gezien vanaf onze camperplaats.

Na de 2e nacht,hier vertrokken voor een extra nachtje in Duitsland.

Camping Les Roches,in Rochefort, rue de Hableau 26, 5580. Prima camping met restaurant,goed sanitair etc.

De volgende dag naar Duitsland, Geeste welte verstaan. Eerst door Luik..dwars door Luik,wel een hele andere route dan normaal..Dit was een hele andere Luik dan we normaal zagen. Geweldig zo langs de Maas!

Na een uur oponthoud bij Eindhoven,kwamen we aan het eind vd middag  in Dalum aan,waar we eerst cappuchino gingen drinken op het terras bij de bakker. Toen de Camperplaats in Geeste  Bienerstrasse. Bij het Speicherbecken. Nog even wat gekaart,eten gemaakt, en de laatste keer overnacht......

Het zat er weer op. Heerlijke week gehad, echt een mooie bonus na een heerlijk camperseizoen! Nog niet koud genoeg voor de kachel aan, s avonds...Dus...we gaan er vast en zeker dit jaar nog eens op uit. We denken aan Kerststad Valkenburg.... wordt vervolgd ...