Juli 2014.

Op pad... we reden lekker rustig met prima weer via Zwolle,Venlo,Maastricht naar Luik.Vandaar gingen we naar Nisramont(B) voor overnachting.S Avond lekkere wandeling gemaakt langs het water ,met de hond.Nog heerlijk buiten gezeten.

Eenvoudige cp,gratis,geen voorzieningen,ligging prima.bij stuwmeertje.

N 50.14089  E 5.67118

Na prima te hebben geslapen,de weg vervolgd via Martelange,Arlon, Verdun en stukje van de Voie Sacre naar Bar le Duc en zo door naar het Lac du der de Chantecoq.

Waar een groot rekreatie gebied is met veel watersport,vakantiehuizen,diverse camperplekken en restaurant.Ook kinderspeelparadijs in de vorm van outdoorpark.

We zijn hier 2 nachten gebleven.Lekker rustig aan is het motto... Hier heerlijk gelopen langs het meer, de speciale camperwoningen bekeken,door het bos gewandeld,heerlijk gegeten in het restaurant,onszelf getrakteerd op koffie met wat lekkers..Prima vertoeven hier! S Morgens om 8.30 komt de bakker langs...Goed geregeld!

Lac du Der de Chantecoq- Giffaumont.

N 48.55354 E 4.76715

Nieuwe cp,(met slagboom en betaal automaat per creditcard) met sanistation( via automaat met creditcard!) 8 euro per nacht. Waterhalen met creditcard lukte ons wel. Echter bij verlaten cp bij betaal automaat weigerde hij! Dank aan vriendelijke fransoos die ons heeft geholpen!

Door het prachtig mooie Cote d'Or,reden we naar Saisy. Naar onze volgende overnachtings plaats,deze keer bij een France Passion boer. Een wijnboer in dit geval. Geen superplek,maar mooi, en rustig.

Saisy, Ferme de la Tour.(France Passion)

N 46.95087 E 4.58160 ,geen voorzieningen,wel water.

De volgende dag heerlijk ontspannen verder getourd. Onderweg wat boodschappen gehaald, getankt, lekker koffie gedronken bij een leuke Bar/Tabac. Heerlijk genieten van de mooie omgeving! Via ontiegelijk veel haarspeldbochten kwamen we in Alboussiere,even ten westen van Valence. Wow...prachtige plek hier bij een FB boer.Deze mensen hebben een gigantische tuin,die je kunt bezoeken.Hier voor de campers een prachtige plek met mooi uitzicht! Wij stonden er alleen en hadden dus de picknick set voor onszelf!

Alboussiere, La Terre Pimprenelle (France Passion)

N 44.95902 E 4.71204

Lekker via binnendoorwegen verder,  langs de Rhone gereden,waar we ergens bij een bakker heerlijke taartjes en een baguette kochten. In Montelimar,aan de Rhone, koffie gedronken met de taartjes erbij. Af en toe moet je jezelf even verwennen,toch?!

Onderweg ook heerlijke meloenen en abrikozen gekocht...je kunt echt merken dat we nu behoorlijk zuidelijk zitten!

Mooie omgeving! Beetje zitten kletsen en ineens... we zijn in Orange... Kijk daar!! Peter kon nog snel de telefoon pakken en een foto maken...gelukkig...niet een van de mooiste,maar toch...het staat erop!! Arc de Triomph....mooi!

Plots leken we in Avignon te zitten...Prachtig om zo door de stad te touren,wat heel gezellig en ontspannen aandoet. Lifters langs de kant van het park,touristische busjes,heel leuk,aan de rivier met vele cruiseboten.De Pont hebben we gemist...te laat gezien.Dus niet op de foto...Doorrijdend wilden wij naar cp in Gruissan...nou...druk!! Een en al camper,dus wij gingen terug. Dan maar geen Gruissan. We kwamen terecht op een kleine camping,waar we 2 nachten zijn gebleven. Kleren wassen ,uitrusten,in de schaduw zitten...

Narbonne, Camping Les Floralys,alle voorzieningen, 23 euro per nacht.

Na paar dagen weer verder...bij een grote hypermarche in Clermont l'Herault boodschappen gedaan,getankt, het gebruikelijke.Nogsteeds erg warm. Op tijd naar onze overnachtingsplek bij een FP boer in Vestric et Candiac.Waar we met een paar seizoens arbeiders giga veel ruimte hadden.

Geen GPS coordinaten van...(inmiddels geen FP adres meer)

Onderweg verzorging gedaan in Sanes. Lekker kalm aan gereden en overal van genoten.Koffie onderweg,mooie omgeving etc.Wij wilden naar een olijfboer in Cucuron (Luberon).voor een olijf proeverij.Kwamen terecht bij Domaine et Moulin Oliversion.Mooie plek!!Hier stonden we ook alleen,wel kwamen er vele touristen op de olijfolie af!De winkel werd druk bezocht!

Cucuron, Domaine et Moulin Oliversion. (France Passion) N 43.77367 E 5.45386

Mooie plek,geen voorzieningen,wel water.

Hoogtijd om weer eens terrasje te gaan zitten!! We kozen voor Lourmarin,een geweldig foto geniek dorpje,waar we jaren geleden op een camping hadden gestaan... Bijna dagelijks kwamen we in het dorpje..voor een krant... en voor de lekkere cappucini op het terras van Chez Gaby. (Lees..mensen kijken hier!!) Nu gingen we op herhaling. Niet tegengevallen! Het is nogsteeds even leuk!

En weer door....sani stop bij de Super U in Puyvert. Gelijk even wat boodschappen gedaan. Toen verder naar Valensole....waarvoor je eigenlijk geur-internet moet hebben.... Al voordat we uberhaupt de lavendel velden van het plateau de Valensole zagen, konden we het al ruiken,en dan...je gaat een bocht om...en daar is al de lavendel!! Geweldig!! Wij troffen het,want het was die dag Fete de Lavande...Het jaarlijkse lavendel feest,bussen met Chinezen,overal picknickten mensen in de lavendelvelden...geweldig leuk om te zien. Wij hebben alleen maar een paar fotos genomen!

Voor de overnachting naar Les Mees,even ten noorden van Valensole.Bij een France Passion olijfboer. Niet echt een leuke plek,maar wij waren er als eerste en konden daarom aan de kant gaan staan,zodat we een stukje "tuin"hadden om te zitten.

Les Mees, Moulin a huile des Varzelles, France Passion. Geen voorzieningen,wel water en prullenbak.Verkoop groente,fruit en olijfprodukten.

N 44.04.578 E 6.00084

Vanuit Les Mees vertrokken ,en via Manosque naar de Luberon.Waar we in Gordes op de parking van Village du Bories een plekje hebben gezocht om te overnachten.Ruime parking met genoeg plek voor autos en campers.Wij stonden aan de rand,tegen de bossen.

Gordes, Parking Village du Bories, gratis, geen voorzieningen.

N 43.90070 E 5.19320

De volgende morgen het Village bezocht. Leuk om te zien,al die bijenkorf vormige huisjes,van gestapelde stenen.Hierna door gereden naar St. Remy de Provence waar we naar de ruines van Glanum wilden. Mooi om te zien,bijzonder om te beseffen hoe oud dit is. We waren hier vroeger eens langs gereden onderweg naar Les Baux.Nu daadwerkelijk gestopt en rondgekeken. Ook naar supermarkt geweest,en getankt bij supermarkt.

Doorgereden naar een FP boer in St.Jean de Serres. Het betreft Domaine de la Vaillere.Waar we vriendelijk werden ontvangen door grandpere.Die zei dat we gerust bij het buiten stopkontakt onze telefoons mochten opladen. Nou ja.... We hebben hier later ook wijn geproefd,en natuurlijk wat flessen gekocht.Leuke plek om te staan!

St.Jean de Serres, Domaine de la Vaillére (FP boer),gratis,water (evt.elektra)

N 43.99529  E 4.07482

De volgende dag via waarschijnlijk via Cevennen verder getourd.Door een onwaarschijnlijk mooie omgeving.Langs de rivier ergens gestopt voor koffie en alvast een panini die wel later zouden opeten. Wat een mooie omgeving hier! Haarspeld bocht na haarspeld bocht. Toen verder naar La Couvertoirade ,wat ook hoog op ons lijstje stond. Een oud tempeliersdorpje dat ten onder zou gaan aan leegstand,maar sinds een paar jaar hebben zich hier wat kunstenaars en ambachtslieden gevestigd evenals de nodige horeca.

La Couvertoirade was superleuk! S Avonds hier op de cp geslapen. Aparte parking voor campers. We waren er optijd,omdat het heel erg warm was.Heerlijk ,want in de kleine straatjes was het nog heerlijk koel!

La Couvertoirade, Parking tempeliersdorpje.

N 43.91174 E  E 3.31413 3 euro, toiletgebouwtje bij het dorpje,op parking voor bussen.

Na bezoek aan dit tempeliersdorpje,door gereden richting Millau, door alweer een prachtige omgeving,en in Millau bij grote supermarkt boodschappen gehaald en broodje gegeten. Toen verder naar een FP boer in La Bastide L' Eveque.Prachtige plek bij de boerderij,waar nog een andere camper stond.Vreselijk aardige mensen die ons (heel slim) uitnodigden voor koffie..natuurlijk lekkere boerderijprodukten gekocht! Ze hebben het hier echt leuk gemaakt voor camperaars om te staan!

La Bastide l' Eveque ,Ferme du Mont Fleurie,(FP adres)

N 44.3330  E 2.18810 ,geen voorzieningen, enkel water.

De volgende dag rustig aan verder gereden naar de Perigord. Omdat we veel bij FP boeren overnachten en de tomtom instellen op het volgende adres,rijden we veel kleine weggetjes,erg leuk,duurt lang maar is fantastisch mooi. Heel soms moet je door hele kleine dorpjes met smalle weggetjes of zelfs door een Bourg....het is gelukt,trouwens.... Ons doel voor vandaag is Colognes la Rouge. Ook hier waren we ooit eens tijdens een kampeervakantie in de Lot. Colognes heeft een camperplek,dus natuurlijk gingen we later op de dag ook nog even naar het dorpje ,voor n cappuchino en wat kaarten.

Colognes la Rouge, Aire de campingcar.

N 45.05802 E  1.65895  5 euro p.nacht, leuke rustige plaats,met sani station. en apart wc gebouw.Bakker komt smorgens langs.

De terugreis in ingezet, en nadat we kaarten op de bus hadden gedaan,zijn we kalmaan weer verder gereden,lekkere broodjes bij boulanger gehaald,nogsteeds genoten van de mooie omgeving zijn we via Brive en Limoges naar Oradour sur Glane gereden naar de cp. Het martelaarsdorp hebben we paar jaar eerder uitgebreid bezocht.

Oradour sur Glane, Aire Municipale.

N 45.93567 E 1.02489 Gratis met alle voorzieningen,stroom alleen bij toilet gebouw.

Oradour achter ons gelaten de volgende dag, en verder noordwaarts,via mooie D wegen.Dit keer naar een FP boer in Onzain, dat vonden we tegenvallen.Dus reden we door naar Monthou sur Bievre.Een eenvoudige plek naast de schuur,waar we prima konden vertoeven,bij deze wijnboer ...Domaine du Vivier.

Monthou sur Bievre, Domaine du Vivier.

N 47.47349 E 1.28955 ,FP adres, Gratis,met container en evt. water.

De dag erna weer verder ...langs de Loire...wat mooi !! We reden een heel stuk langs de rivier tot we bij Blois iets op de foto wilden zetten vanuit rijdende auto....resultaat een foto van niks,maar goed... de brug bij Blois staat er wel op!

Dit is natuurlijk het gebied van de vele kastelen,maar ook dat hebben we al eens gedaan...met name Chambord,wat trouwens erg mooi was!

Onze laatste overnachting hadden we in Stenay. Een leuke camperplek aan het haventje,waar we naast de captainerie stonden,waarin ook de wcs en douches waren,tevens ijsverkoop!

De laatste morgen (na een beste regenbui!! de eerste sinds 3 weken) rustig aan gedaan, en nog naar de Lidl voor de laatste Franse boodschappen,waar we oa. Confit de Canard en blikken cassoulet hebben ingeslaan. De terugreis verliep voorspoedig en met wat weemoed namen we met een etentje bij VanderValk afscheid van deze zeer geslaagde vakantie...

Stenay, Jachthaven

N 49.49022 E 5.18207   8 euro pnacht. alle voorzieningen, incl. wifi!

Wil je een reaktie achterlaten of opmerking maken? Dat kan hier: