Duitsland, Juli 2017

Er weer lekker met de camper opuit. Niet heel veel tijd ivm ziekenhuis controles maar een dag of 10 hebben we wel. Op naar Duitsland,oa. op bezoek bij vrienden in Saksische Schweiz. (Tussen Dresden en de Tsjechische grens).

We vertrokken thuis en reden via Emmen ,Duitsland in.Via Meppen en Osnabrück reden we naar Rinteln aan de Weser.

Bij aankomst bleken er al heel wat campers te staan,maar we vonden nog een prima plekje!We hebben niet buiten gezeten,het was niet al te warm...ca. 100 m.verderop richting het stadje is een Biergarten, prima vertoeven daar,op het terras. Te bereiken vanaf cp,langs wandelpad langs de Weser.

CP Rinteln, Reisemobilplatz am Weseranger, Dankerderstrasse. N52°11'32.12" E 9°4'42.77"

40x .Gratis overnachten. sanistation,lozen chem.toilet en vuilwater.Water innemen en stroom, betalen.

De rit ging de volgende dag verder via Holzminden en Nordhausen naar Dankerode in de Harz. Hier gingen we op de cp van de camping Panoramablick staan. Gewoon op een grasveld aan de ingang van de camping. Geen probleem! Lekker rustig. Het dorp ingelopen om te gaan eten in een restaurantje....Heerlijk!

CP in Dankerode, bij camping Panoramablick. Hinterdorf 79. N51°35'18.34" E 11°8'30.56"

Op grasveld. 12 euro, excl. stroom.Wel sani station, en nieuw wc en douche gebouw. Keurig!

Vanuit Dankerode,de volgende dag naar Abberode gereden,in de regen. Heel jammer want het is hier erg mooi!Wel heel rustig.Eerst nog even de hond uitgelaten en dan.... naar het vakantiehuis van Peter zn broer en schoonzus geweest. Even rond gekeken met buurman gepraat en weer weg...

Via Sangerhausen naar de snelweg gereden,want het regent nogsteeds en dan gaan we maar beter via de snelweg naar Sebnitz. Hier kwamen we smiddags aan, en intussen scheen ook hier de zon..sterker nog...het was warm! We hebben onze hele eenvoudige camping snel gevonden. Plekje gezocht voor de camper en in de relaxstand!

camping Touristik Zentrum Sebnitz, A.Kunzeweg 36, Sebnitz. N50°57'50.40" E 14°16'29.94"

Eenvoudige camping met zwembad,kiosk voor drinken.Heel eenvoudig toilet gebouw. Prima voor een paar nachten! 15 euro per nacht,incl. stroom.

Van hieruit hebben we onze vrienden bezocht,waarmee  we leuke uitstapjes hebben gemaakt. O.a ging de tocht naar Hrensko in Tsjechie,een klein touristisch stadje,in prachtige omgeving gelegen.

Na een paar heerlijke dagen met onze vrienden, hebben we de camper weer ingepakt en zijn terug gereden richting het westen. Onder Leipzig door, richting Kassel...

Nog ergens overnacht,waar we per toeval langs kwamen...geen idee waar dat was, ergens tussen Kassel en Paderborn, bij een zwembad. Geen voorzieningen.Rustige nacht gehad.

De volgende dag verder om nog een paar nachtjes in Gronau te kamperen.

Gronau, cp Dreilandersee. Brechterstrasse. 8 euro, stroom extra. Sani station. Kiosk bij midgetgolf voor ijs en drinken,tevens terrasje. Restaurant. Broodjesservice.

Ja, en dan zit het er alweer op,na nog 2 nachten hier te hebben gestaan. Op naar huis. Via de A31 naar Emmen en vandaar naar huis.

Altijd leuk om reakties te krijgen hoor, in de vorm van vragen of opmerkingen... Ga gerust je gang :